#szybki wpis: Forza di Agro


Do Forza D'agró przyjechałem po drodze do Taorminy i Savoci i wiecie co ? Wiadomo, Taormina jest piękna ale nie chyba w drugiej połowie sierpnia! Ogromne tłumy turystów, wszechobecny szpan, lans i wyścig by zrobić sobie fotkę w fajnym miejscu poprzedzone kilkuminutowym staniem w kolejce może popsuć obraz Taorminy każdemu. Spodziewałem się, że będzie dużo ludzi no ale nie, że aż tyle! Masakra! Lepiej zajrzeć do tego miasta chyba w maju / czerwcu lub po sezonie we wrześniu czy październiku!



A wracając do Forza D'agró...
To bardzo śliczne, kameralne miasteczko z przepięknymi widokami! Już sama mapka wskazuje, że jest tu co zwiedzać! Ja spędziłem tutaj około półtorej godziny i te 90 minut bardziej wywarło na mnie lepsze wrażenie niż kilka godzin w taormińskim ścisku 😉 Serio!






Co zobaczyłem przez ten czas? W miasteczku, które leży na wysokości 420 m n.p.m. zaraz u stóp wysokiego wzniesienia, zgubiłem się w totalnie wąskich i krętych i iście tworzących labirynt brukowanych uliczkach, które wytarte są latami historii, wszedłem na szczyt wzniesienia na którym znajdowały się ruiny normańskiego zamku a na ich terenie mieścił się stary cmentarz! O pięknym widoku na Morze Jońskie wspominać chyba nie trzeba 😮



Poza tym gdzie tylko nie poszedłem to napotkałem bardzo klimatyczne uliczki (uwaga spojler - tak jest tutaj wszędzie!) które często były udekorowane kwiatami, doniczkami czy stylowymi latarniami! Kilka razy natrafiłem także na przystrojone roślinnością pnącą się po ścianach tradycyjnych tutejszych budynków. Na gołe oko widać tutaj, że na przestrzeni lat nie dokonywano tutaj wielu renowacji i przez to Forza D'agró zachowała swój niepowtarzalny i unikatowy klimat małego sycylijskiego miasteczka. Przez ten fakt Forza była tłem wielu filmów między innymi pierwszej części "Ojca Chrzestnego'' - scena np. w katedrze Santissima Annunziata.




W miasteczku znajdziecie także restauracje, lodziarnie i inne lokale gastronomiczne, w których pewne jest nieco taniej niż w turystycznej, pobliskiej Taorminie. 
Więc jeśli planujesz wypad do Taorminy, Savoci czy Castelmoli to nie zapomnij przyjechać do o Forza D'agró! Naprawdę warto odwiedzić to iście klimatyczne miasteczko!

Ktoś już był z Was w tym miasteczku ? 🙂

Komentarze

  1. Oczywiście, przed chwilą byłam.. dzięki Twojej relacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra robota, dobrze się czytało !

    OdpowiedzUsuń
  3. klimatyczne i rzeczywiście piękne. A ten widok na wybrzeże to już masakra dla oczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miejscowość warta poświęcenia jej jeszcze kilku godzin więcej zdecydowanie polecam :))))

      Usuń

Prześlij komentarz

Często czytane

Czy warto przyjechać do Trapani?

Paphos: historia, co zwiedzić, gdzie zjeść